Novinky

Proč přezouvat pneumatiky?

Žijeme v mírném podnebí, kde je povrch vozovky v létě a v zimě odlišný. Pro naši bezpečnost a snadnou mobilitu je nezbytné naše pneumatiky povrchu vozovky co nejvíce přizpůsobit. Proto mají letní a zimní pneumatiky jinou tvrdost a přilnavost k vozovce a jsou tak důležitým prvkem ovlivňujícím zásadním způsobem bezpečnost jízdy. Zároveň jejich pravidelným přezutím a vyvážením chráníme pneumatiky před opotřebením.

Read more

Přezouvání pneumatikKdy je vhodné přezouvat? 

Výměna pneumatik je v ČR dána zákanonem. Zimní pneumatiky by měli na voze být od 1.11. až do 31.3. Letní pneumatiky pak v mezi období. Důležité je ale vědět, že na zimní pneumatiky je vhodné přezouvat, jakmile teplota klesne pod 7°C byť pouze v noci. Už při této teplotě jsou letní pneumatiky nepříznivě ovlivňovány a ztráci své vlastnosti, určené pro vyšší teploty. Naopak na letní pneumatiky je tedy vhodné přezouvat nejpozději při zvýšení teploty nad 7°C v noci a to z týž důvodů - zimní pneumatiky se při vyšší teplotě více opotřebovávají, prodlužuje se brzdná dráha a vůz je méně bezpečný. 

Proč přezouvat pneumatiky u profesionálů?

Neměli bychom podceňovat důležitost profesionální údržby našeho vozu, k čemuž samozřejmě patří i výměna pneumatik. Správné vyvážení doma v garáži zvládneme jen stěží. Navíc správným vyvážením předejdeme nadměrnému opotřebení pneumatik a podvozkových dílů. Ba co víc, chybně seřízená geometrie může způsobit předčasné opotřebení částí systému řízení a vyvolat nižší jízdní stabilitu. S tím souvisí i ztráta komfortu v některých rychlostech a vyšší spotřeba paliva.

 

Pneumatiky

Pneumatiky představují jediný kontaktní bod mezi vaším vozidlem a vozovkou a tato styčná plocha je shodná s velikostí dlaně dosplělého člověka. Přestože mohou pneumatiky působit dojmem jednoduchosti, jsou výsledkem nejpokročilejších technologií, které vašemu vozidlu zaručují stabilitu a vám bezpečnost.

Read more

Klasifikace pneumatik

V listopadu 2012 vstoupil ve všech zemích EU v platnost nový evropský systém označování pneumatik. Cílem tohoto nového legislativního systému klasifikace pneumatik je zvýšit silniční bezpečnost a snížit dopad silniční přepravy na životní prostředí. Nové nařízení se vztahuje na pneumatiky vyrobené po 1. červenci 2012. Při prodeji musí být tyto pneumatiky od listopadu 2012 vybaveny klasifikačním štítkem či nálepkou, které spotřebitele informují o třech výkonnostních charakteristikách pneumatiky: 1. energetické úspornost 2. přilnavosti na mokrém povrchu 3. vnější hlučnost

Read more
>

 

Skladba pneumatiky

Znamená to tedy, že Vaše bezpečnost zavisí na styčných plochách  čtyř dlaní a proto jsme přesvědčeni o tom, že správný výběr pneumatik pro Vaše vozidlo a Váš styl jízdy je klíčový.

Pneumatika se skládá z několika částí a rozličných materiálů, jejichž vzájemná kombinace má zaručit co největší bezpečnost (přilnavost na různých typech povrchu, jízdní stabilita, spolehlivé brzdné vlastnosti), úspornost (nízká spotřeba paliva, kilometrová životnost) a ekologičnost (nízká míra emisí CO2, minimální hlučnost).

Jednotlivé výkonnostní charakteristiky pneumatiky jsou často ve vzájemném rozporu (například nízký valivý odpor a vysoká přilnavost). Proto výrobci pneumatik využívají nejvyspělejších technologií a hledají cesty, jak všechny tyto klíčové vlastnosti skloubit.

Specialisté v servisních centrech Euromaster vám pomohou se zodpovědným výběrem pneumatik, protože vám jsou schopni poskytnout objektivní a jednoznačné informace o tom, jaké vlastnosti vám je konkrétní pneumatika schopná poskytnout nejen v krátkodobém, ale i v dlouhodobém časovém měřítku.

 

Třída energetické úspornosti  
Energetická náročnostEnergetická úspornost pneumatiky je klasifikována podle velikosti jejího valivého odporu od nejlepší třídy A po nejslabší třídu G. V závislosti na typu cesty a jízdním stylu může rozdíl ve spotřebě paliva a množství emisí CO2 u plně naloženého vozidla jedoucího po silnici s pneumatikami A nebo G představovat až 7,5 %. Spotřeba paliva nižší o 7,5 % znamená úsporu 0,5 litrů/100 km u vozidla s průměrnou spotřebou 7 litrů na 100 km.  
Třída přilnavosti na mokru  
Přilnavost za mokraPřilnavost na mokru je určována podle délky brzdné dráhy a pohybuje se v rozmezí rychlosti 20 km/h znamená 30% rozdíl mezi pneumatikami třídy A a F délku G nejsou třídy A (nejkratší brzdná dráha) a F (nejdelší brzdná dráha). Třídy D a 80 km/h  užívány. Rozdíl mezi třídami A a F představuje 30 %. Při brzdění z rychlosti 4 osobních vozidel (průměrné vozidlo měří 4,3 m).  
 Vnější hlučnost  
HlučnostHodnota vnější hlučnosti je měřena u vozidla jedoucího na rovném povrchu rychlostí 80 km/h a na klasifikačním štítku je uvedena v decibelech. Kromě této hodnoty je na štítku uveden piktogram 1 – 3 zvukových vln, který srovnává hlučnost pneumatiky s budoucím limitem evropského nařízení (listopad 2016).  

Nový systém označování pneumatik nemůže zohledňovat všechny výkonnostní charakteristiky pneumatik (kilometrová životnost, přilnavost na suchu, jízdní stabilita v zatáčkách na mokru, jízdní stabilita v zimních podmínkách aj.). Vaše volba ovšem musí brát v úvahu všechny vlastnosti, které vyžaduje typ užití vašich pneumatik a typ vašeho vozidla. Z tohoto důvodu představují doporučení odborníků servisních center Euromaster významnou pomoc pro plně informovaný a zodpovědný výběr pneumatiky optimální pro vaše potřeby i vaše vozidlo, neváhejte a kontaktujte nás.