Aktuálně z Euromasteru

Komplexní služby související se správou pneumatik pro nákladní dopravce.

 

Společnost Euromaster provozující síť profesionálních servisů zaměřuje významnou pozornost na segment nákladníchnpneumatik a oslovuje hlavně nákladní dopravce. Má totiž co nabídnout. Vedle kvalitní servisní sítě jsou to především nástroje a soubory služeb, jejichž cílem je snížit provozní náklady, ušetřit čas i druhotné výdaje. Euromaster má k dispozici 23 poboček, z toho se 16 z nich řadí mezi specialisty pro nákladní vozidla. „Začínáme osvětou a snažíme se zákazníkům vysvětlit, že koupí pneumatiky obchod nekončí,“ vysvětluje Peter Koval, ředitel Euromaster Česká republika. „Tento segment je hlavně o službách a o péči po celou dobu používání pneumatik. Zákazník zaplatí něco navíc za správu pneumatik, nicméně tyto náklady se mu vrátí díky delšímu kilometrovému výkonu. Samozřejmě záleží na velikosti vozového parku a charakteru přepravy, to se řeší individuálně,“ dodává.

Další výhodou je skutečnost, že síť Euromaster disponuje unikátní flotilou 30 plně vybavených mobilních servisů, které jsou připravené zasáhnout rychle a kdykoliv. V praxi to funguje tak, že servisní technik navštíví dopravce (obvykle pátek až pondělí) a podle plánu údržby zkontroluje tlak a hloubku dezénu. Měřící přístroje přenášejí naměřená data okamžitě do aplikace v přenosném zařízení. V případě potřeby provede servisní operace (výměna pneumatik nebo prořezání). Plán údržby se samozřejmě dopředu domluví s majitelem firmy. „Alespoň 2x ročně vždy provedeme vyhodnocení, aby majitel viděl reálný přínos,“ říká Peter Koval.

 

Klíčové úkony

Vedle základní kontroly tlaku, která by se měla provádět jednou měsíčně, jsou to další důležité úkony, které mají zásadní dopad na provozování nákladních flotil. Důležitá je tak zvaná  permutace, změna pozice pláště na vozidle/návěsu/přívěsu. Souvisí to s velmi častým jevem, nerovnoměrným sjížděním plášťů. To je důležité provést alespoň jednou během životního celku. I tato operace totiž dokáže zvýšit kilometrový výkon až o 20 %. Třetím úkonem je správně nastavená geometrie podvozku. Čtvrtým bodem je prořezání. Prořezáním se životnost pláště prodlouží o další čtvrtinu, a to hlavně v době, kdy má plášť nejnižší valivý odpor (a tím i spotřebu). Když se k tomu přidá ještě protektorování a následné další prořezání, na jedné kostře pneumatiky lze reálně ujet 700 000 až 800 000 km v dálničním provozu.

 

Master Care

Základním principem speciálního nástroje Euromaster je kontrola a vedení přesných záznamů o každé pneumatice. Tato data se vkládají do software, který na základě algoritmů  založených na dlouholetých zkušenostech umí navrhnout, kdy je vhodná doba na otočení, přehození nebo prořezání pneumatiky. A to vždy s ohledem na vhodné plánování údržby pro celý vozový park. Majitel firmy či fleetový manažer má přes webové rozhraní snadný přístup ke všem informacím o pneumatikách. Software umí udělat srozumitelné reporty, a to včetně výpočtu efektivnosti. Důkazem našich kompetencí v této oblasti je spolupráce se společností AVE, se kterou jsme podepsali tříletou smlouvu na platbu za ujetý kilometr, v jejímž rámci poskytujeme komplexní péči o pneumatiky.

 

Náhled článku v časopisu